Dla kogo zostały stworzone szkoły specjalne?

Szkoły specjalne powstały na terenie polski z myślą o edukacji dzieci, które wykazują mniejsze możliwości intelektualne bądź fizyczne od dzieci zupełnie zdrowych.

Do szkół specjalnych przyjmowane są dzieci, które wymagają wsparcia w procesie nauki. Nierzadko to uczniowie obarczeni różnego rodzaju upośledzeniami umysłowymi czy motoryki ruchowej. Bardzo często jest to też odpowiednia placówka edukacyjna dla dzieci obarczonych autyzmem lub aspergerem.

Szkoły specjalne w odróżnieniu od placówek publicznych dysponują specjalistycznymi pomocami dydaktycznymi, posiadają specjalnie wyposażone sale, nierzadko odbywa się w nich również rehabilitacja. Placówki tego rodzaju zatrudniają pedagogów, którzy zostali specjalnie wyszkoleni pod kątem radzenia sobie z „trudnym” uczniem. Oprócz przerabiania podstawowego programu edukacyjnego kładzie się tu nacisk na rozwój każdego dziecka i jego jak najlepsze funkcjonowanie. A podczas zajęć wykorzystywane są pomoce dydaktyczne do zajęć rewalidacyjnych, które są dedykowanym rozwiązaniem przeznaczonym do usprawnienia funkcji intelektualnych i rozwojowych. Na szczególną uwagę zasługuje tutaj stół interaktywny, który bawi i rozwija umiejętności dzieci w różnym wieku. Dołączony do urządzenia zestaw gier rewalidacyjnych jest ciekawym sposobem na prowadzenie skutecznych zajęć.

Szachy dla dzieci – idealna nauka i terapia

Wato, zauważyć, że szkoły specjalne cieszą się ogromnym zainteresowaniem, bowiem klasy tu są mniej liczebne, pedagogów jest więcej, a każdy uczeń traktowany jest indywidualnie. Dzieci z problemami rozwojowymi nie miałyby szansy na sprawne funkcjonowanie w placówkach publicznych. Tam raczej zostałyby odrzucone przez rówieśników, co jeszcze bardziej pogłębiłoby ich chorobę.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *