Dla kogo zostały stworzone szkoły specjalne?

Szkoły specjalne powstały na terenie polski z myślą o edukacji dzieci, które wykazują mniejsze możliwości intelektualne bądź fizyczne od dzieci zupełnie zdrowych.

Do szkół specjalnych przyjmowane są dzieci, które wymagają wsparcia w procesie nauki. Nierzadko to uczniowie obarczeni różnego rodzaju upośledzeniami umysłowymi czy motoryki ruchowej. Bardzo często jest to też odpowiednia placówka edukacyjna dla dzieci obarczonych autyzmem lub aspergerem.

Szkoły specjalne w odróżnieniu od placówek publicznych dysponują specjalistycznymi pomocami dydaktycznymi, posiadają specjalnie wyposażone sale, nierzadko odbywa się w nich również rehabilitacja. Placówki tego rodzaju zatrudniają pedagogów, którzy zostali specjalnie wyszkoleni pod kątem radzenia sobie z „trudnym” uczniem. Oprócz przerabiania podstawowego programu edukacyjnego kładzie się tu nacisk na rozwój każdego dziecka i jego jak najlepsze funkcjonowanie. A podczas zajęć wykorzystywane są pomoce dydaktyczne do zajęć rewalidacyjnych, które są dedykowanym rozwiązaniem przeznaczonym do usprawnienia funkcji intelektualnych i rozwojowych. Na szczególną uwagę zasługuje tutaj stół interaktywny, który bawi i rozwija umiejętności dzieci w różnym wieku. Dołączony do urządzenia zestaw gier rewalidacyjnych jest ciekawym sposobem na prowadzenie skutecznych zajęć.

Wato, zauważyć, że szkoły specjalne cieszą się ogromnym zainteresowaniem, bowiem klasy tu są mniej liczebne, pedagogów jest więcej, a każdy uczeń traktowany jest indywidualnie. Dzieci z problemami rozwojowymi nie miałyby szansy na sprawne funkcjonowanie w placówkach publicznych. Tam raczej zostałyby odrzucone przez rówieśników, co jeszcze bardziej pogłębiłoby ich chorobę.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *