Samochód jako nośnik reklamy
Specjaliści od strategii reklamowych doskonale wiedzą, że dzisiaj potencjalny klient ma już dosyć nachalnych przekazów. Obecnie liczy się reklama informacyjna, która jest jednocześnie rzeczywistą wartością dodaną dla odbiorcy. To dlatego zresztą w strategii reklamowej ujmuje się nie tylko mass media, które wpływają na podświadomość i emocje, ale również reklamę uzupełniającą, na przykład zewnętrzną, która ma dostarczać jedynie informacji.
Przykładem nośnika, który jest w pełni informacyjny i akceptowany przez odbiorców jest samochód. To również reklama względnie tania, a inwestycja w takową jest jednorazowa. Na samochodzie można umieszczać reklamowe naklejki, reklama może też widnieć na dachu. Popularną formą jest też informacja naniesiona na ramki do tablic rejestracyjnych. Tam umieszcza się jedynie adres, logotyp albo hasło przewodnie. Okazuje się jednak, że ramki pod tablice rejestracyjne, chociaż niewielkich rozmiarów, to wykazują w tym zakresie sporą skuteczność. To dlatego, że każdy kierowca prowadzący pojazd mechaniczny musi zachować pełną ostrożność, dlatego też zawsze patrzy na tył auta jadącego przed nim. Mimowolnie zauważa więc treść reklamową umieszczoną tuż obok numerów rejestracyjnych. Jednocześnie taka reklama jest dozwolona, bo nie rozprasza uczestników ruchu drogowego. Najczęściej stosują ją firmy wszelakich branż, które posiadają pokaźną flotę samochodową – dzięki temu zwiększa się zasięg przekazu.